Kockázatértékelés

A mi szolgáltatásunk az Ön biztonsága!

Ország
0
Telephely
0
Auditált szolgáltató
0

MIÉRT FONTOS A KOCKÁZATÉRTÉKELÉS?

A munkahelyi kockázatértékelés elengedhetetlen egy cég számára, mert segít azonosítani és megelőzni a potenciális veszélyeket, amelyek a munkavállalók biztonságát veszélyeztethetik. A kockázatértékelés révén csökkenthetőek a munkahelyi balesetek, ami hozzájárul a munkavállalók jólétéhez és a cég hatékonyságához. Emellett a megfelelő kockázatértékelés teljesítése jogszabályi kötelezettség is, amely elkerüli a lehetséges jogi következményeket.

kockázatértékelés a munkavédelem része

A kockázatértékelés fontossága a munkavédelemben

A kockázatértékelés a munkavédelem egyik legfontosabb eleme, amely nélkülözhetetlen a munkavállalók egészségének és biztonságának megóvásához. Ez a szolgáltatás cégek számára elengedhetetlen, mivel a Munkavédelmi törvény előírja, hogy a munkáltatónak rendelkeznie kell kockázatértékeléssel. Ennek keretében a munkáltató köteles minőségileg, és szükség esetén mennyiségileg is értékelni a munkavállalókat érintő kockázatokat, különös tekintettel az alkalmazott munkaeszközökre, veszélyes anyagokra és keverékekre, valamint a munkahelyek kialakítására.

A kockázatértékelés szerepe a megelőzésben

Nem csupán egy jogszabályi kötelezettség, hanem a megelőzés egyik alapvető eszköze is a kockázatértékelés. Ennek segítségével a munkáltatók azonosíthatják a potenciális veszélyforrásokat, és meghozhatják azokat a megelőző intézkedéseket, amelyek garantálják az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzést. A kockázatértékelés során végzett vizsgálatok és auditálások segítenek feltárni és kezelni a munkavégzés során felmerülő problémákat, legyen szó munkahelyi környezetről, munkafolyamatokról vagy az alkalmazott eszközökről.

Elkészítése és dokumentálása

A kockázatértékelés elvégzése speciális szakértelmet igényel, amelyhez munkabiztonsági és foglalkozás-egészségügyi szakemberek közreműködésére van szükség. Ezek a szakemberek közösen készítik el az értékelést, amelyet aláírásukkal hitelesítenek. A Munkavédelmi törvény szerint ezt a tevékenységet a munkavégzés megkezdése előtt, majd indokolt esetben, de legalább háromévente el kell végezni. Indokolt eset lehet például a technológiai változás, egy új munkaeszköz bevezetése, vagy a munkakörnyezet módosulása, amelyek mind befolyásolhatják a munkavállalók biztonságát.

A dokumentáció követelményei

A dokumentáció tartalmilag számos fontos információt kell, hogy tartalmazzon, bár formai előírásai nincsenek. Ide tartozik az értékelés időpontja, helye, tárgya, valamint az azt végző szakemberek azonosító adatai. Ezen felül a veszélyek és veszélyeztetettek azonosítása, valamint a kockázatok minőségi és mennyiségi értékelése is szükséges. Fontos, hogy a dokumentáció tartalmazza a megelőző intézkedéseket, azok határidejét és felelőseit is. A munkáltatónak legalább öt évig meg kell őriznie ezt a dokumentációt, és biztosítania kell, hogy a munkavállalók hozzáférhessenek az eredményekhez.

Kapcsolat

Kérdése van?

Írjon nekünk

e-mail címünk: info@cedit2000.hu

Újdonságok a munkavédelmielvárásokban

Legfrissebb híreink

Veszélyhelyzet megszűnése

A veszélyhelyzet megszűnésével összefüggő átmeneti szabályok a Munkavédelmi törvény vonatkozásában az alábbiak szerint módosulnak: (2) A veszélyhelyzet idején lejárt, a munkavégzés során egyes tevékenységek végzéséhez szükséges kezelői jogosítványok orvosi érvényessége

Tovább olvasom »