Home Office Kockázatértékelés

Home office kockázatértékelés

A home office kockázatértékelés elvégzéséséhez figyelembe vesszük a távmunkavégzésre vonatkozó munkajogi szabályokat amit Munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény szabályoz, míg a munkavédelmi szabályokat a Munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény tartalmazza.

Home office törvénykezés

E két törvény rendelkezéseit az otthoni munkavégzés sajátosságainak figyelembevételével kell alkalmazni. Az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzés feltételeinek megteremtése távmunka (home office) esetén is a munkáltató felelőssége, így az otthoni munkavégzés tekintetében a Munkavédelmi törvény a munkáltatóra kötelezettségeket ró.

Előzetesen meg kell győződnie arról, hogy a távmunkavégzésre szolgáló munkahely az Mvt. 86/A. § (3) bekezdésének megfelelően, a munkavédelmi szempontok maradéktalan betartásával került-e kialakításra.

Home office kockázatértékelés és munkavédelem

A munkavállaló által megteremtett munkakörnyezetet home office szempontjából a munkáltatónak kockázatértékelést alá kell vonni. A sikeres auditot követően, de még az otthoni munkavégzés megkezdése előtt a munkavállalót munkavédelmi oktatásban is kell részesíteni. Mind a kockázatértékelés, mind az oktatási tematika anyagának elkészítése munkavédelmi képesítéssel rendelkező személy közreműködését igényli.

Munkatársaink évtizedes gyakorlattal rendelkeznek az otthoni munkavégzés munkakörnyezetének kockázatértékelésében, illetve a munkavédelmi oktatási tematika elkészítésében. Újonnan kifejlesztett és letesztelt online audit rendszerünkkel, valamint az ezzel összekapcsolt e-learning oktatással gyorsan és hatékonyan látjuk el a munkáltató távmunkavégzéssel kapcsolatos munkavédelmi kötelezettségeit. Azon partnereink részére, akik a hagyományos helyszíni személyesen végzett auditra tartanak igényt az otthoni munkavégzés feltételeinek ellenőrzésére, azoknak továbbra is biztosítjuk a megszokott magas színvonalú feladatellátást az ország teljes területén.

Home office kockázatértékelés szoftver segítségével

A jogszabályoknak történő megfelelése érdekében a Cedit 2000 Kft munkatársai kifejlesztettek egy vadonatúj szoftvert, mely alkalmas az otthoni munkavégzésre kialakított munkaállomás gyors, egyszerű és rendkívül költséghatékony ellenőrzésére, valamint ezzel egy időben a munkavállaló speciális tűzvédelmi és munkavédelmi oktatására.

A szoftver fejlesztésénél elsődleges szempontként jelent meg a törvényi előírások maradéktalan betartása mellett, hogy egyszerű, biztonságos és könnyen kezelhető legyen. A szoftvert igénybe vevő partnereink belépési jelszót és magas jogosultságot kapnak annak érdekében, hogy irányíthassák, ellenőrizhessék, és folyamatában figyelemmel kísérhessék a munkafolyamatot.

Tananyagok

A Cedit 2000 Kft szakemberei elkészítették az oktatáshoz tartozó tananyagokat, illetve az otthoni munkavégzés kockázatértékeléséhez szükséges kockázatfelmérő íveket. Fontos! Mind a kockázatértékelés, mind az oktatási tematika anyagának elkészítése munkavédelmi képesítéssel rendelkező személy közreműködését igényli.

A programba bevont munkavállalóknak nincs más dolga, mint a szoftverbe belépve megismerjék a rájuk vonatkozó tűzvédelmi és munkavédelmi szabályokat, kitöltsék helyesen az ellenőrző tesztet, valamint a felmérő ívben feltett kérdésekre igennel, vagy nemmel válaszoljanak. Egy – két, a munkaállomásról készített fénykép feltöltése után egy kattintással a munkavállaló végzett is feladatával. Ezt követően a Cedit 2000 Kft. képzett szakemberei kielemzik a kapott információk alapján, hogy a munkaállomás megfelel-e az egészséget nem veszélyeztető biztonságos munkavégzés feltételeinek, véleményezik azt, majd ennek eredményét a szoftver segítségével egy pdf fájlban rögzítik.

Kockázatértékelési szakvélemény

A munkaállomásokról pdf-ben készült szakvéleményt a munkáltatónak a Cedit 2000 Kft. további felhasználásra megküldi. Ezzel a törvényben szabályozott akadályok a munkáltató részéről elhárulnak.

Miért a Cedit 2000?

Sok éves szakmai tapasztalattal rendelkező, rugalmas, megbízható csapat: 14 főállású szakember, 12 diploma, 13 felsőfokú- és 24 középfokú képesítés áll rendelkezésre a nap 24 órájában. Kapcsolati rendszerünk révén, megrendelőink kivételes igényeinek kielégítése, az ország legjobb specialistáival való kapcsolattartás biztosított.

A Cedit 2000 Kft országos lefedettséggel, több mint 170 elégedett megrendelőjének folyamatos szakértés mellett a tűz- és munkavédelmi feladatok magas szintű ellátását végzi.

„A mi szolgáltatásunk az Ön biztonsága!” , ez a mottónk már 20 éve.

A vállalt feladatokat főállású tűzvédelmi, munkavédelmi, környezetvédelmi szakembereink végzik el. 30 év alatt komoly tapasztalatot szereztünk logisztikai központok, raktárak, irodaházak, ipari létesítmények, irodai-, szellemi tevékenységet ellátók, élelmiszer és ruházati kiskereskedelmi, vendéglátóipari üzletek, országos üzletláncok, oktatási intézmények tűz,- munka,- és környezetvédelmi felügyeletében. A Cedit 2000 Kft-nél a már megszerzett tudás mellett a folyamatos belső és külső szakmai képzés is hangsúlyos.

Tűzvédelmi és munkavédelmi szolgáltatásainkért 100%-os garanciát vállalunk. Partnereink biztonságban érezhetik magukat, hiszen 2004-től (elsőként a szakmában) szakmai felelősségbiztosítással rendelkezünk. A biztosítás fedezete nem csupán a szolgáltatási jogviszony keretében okozott dologi, illetve nem dologi kárra, hanem egy hatósági büntetés megtérítésére is vonatkozik.

CEDIT 2000

A CEDIT 2000 számokban

1
Tűzvédelmi bejárás / hó
1
Elégedett Ügyfél
1
Munkavédelmi bejárás / hó

Kérdés esetén állunk rendelkezésére!

Legkésőbb 24 órán belül felvesszük Önnel a kapcsolatot!